The Tourist

Dags för en seriösare recension och nu av en film också för mina hardcorefans, nej skoja bara har inga fans.
Hur som helst har jag haft turen/oturen att se the tourist, lite osäker själv faktiskt.





Har man sett en av Angelina Jolies filmer har man sett alla. I Salt, Mr and Mrs Smith, The Tourist och Wanted spelar Angelina nästan samma person och det börjat, nej föresten det har blivit uttråkande.

Vad gäller Johnny Depp är det inte rollen han vanligtvis tar vilket känns lite uppfriskande. Det är visserligen den typen av personlighet han brukar spela men det känns endå helt ok. Hans insats känns över lag ok. Men som sagt kul att se honom i en roll han vanligtvis inte gör.

Handlingen är att Elise (Agelina Jolie) blir förföljd av någon slags säkerhetspolica ála FBI/CIA då hennes man svindlat den ryska maffian på massvis med pengar och de vill ha tag i honom genom henne.
(För den som inte förstod, de vill åt pengarna som maffian tjänat genom att bedriva illegala verksamheter och för att få dem måste de komma åt honom)
Elise ska lura polisen att en man hon träffar på tåget (Johnny Depp) är hennes man men det är egentligen bara en mattelärare på semester.
Ja ni vet jargongen de ska fly från polisen och maffian samtidigt och de goda är de onda och vise versa.
Massa omotiverade scener med Elise som dyker upp från ingenstans för att rädda sin kamrat utan att hon kunde veta vart han var.

Den här filmen försöker vara fartfylld, rolig, romantisk, actionspäckad och deckar-ish alla på samma gång.
Detta resulterar i en gröt av dåliga övergångar mellan händelser och känns för mycket, ungefär som att stoppa godis på hamburgaren.


Nu pratar jag för mig själv men är trött på undercover-agenter och maffia, FBI och den gode är skurken, kom med något bra för en gångs skull.

Trotts detta var The Tourist inte bara dålig. Att jag såg hela filmen betyder ju att det fanns någon slags nyfikenhet och intresse hos mig från början till slut och det om något är ett stort plus.


Betyget blir 5 av 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0