Oscars aftermath

So sorry all for not writing in like four days and and that's because I've been to London for a short vaccation.
Är van med att prata engelska men så fort går det som tur är inte att glömma sitt modersmål.
Bildbevis för den som tvivlar vart jag varit:





Någon där ute som gillar serierna miami-ink, LA-ink etc? Jag älskar serierna och den brittiska versionen London-ink kan jag starkt rekommendera för er som inte sett den ännu.
Såg detta av en ren slump när jag var ute och promenerade:



Låg på tre minuters gångavstånd från mitt hotell. Till min besvikelse helt övergivet hade varit sjukt nice att gå in och säga hej till Louie, Dan och Nicole. Någon som vet vad som hände efter tv-serien? De kanske bara bytte till något centralare eller så gick de skilda vägar.



Hur som helst är oscarsgalan över och jag skall nu i skrivande stund se vem som vann vad (skall dock kolla igenom hela galan sen när jag får tid)

Actor in a Leading Role

Där gissade jag Colin Firth för sin roll i The King's Speech och fick ganska väntat rätt.
Han var trots allt favorittippad.


Actor in a Supporting Role

Gissade jag Christian Bale och var tydligen han som vann också 2/2.


Actress in a Leading Role

Gissade jag Natalie Portman fär black Swan och ser man på, winning streak på gång här.
Men även detta föga förvånande, en av de bättre skådespelarprestationerna jag sett någonsin.

Actress in a Supporting Role

Här gissade jag Helena Bonham Carter men var Melissa Leo som vann (the fighter) :(  3/4


Cinematography

Här gissade jag Inception och var inception som vann. 4/5



Directing

Här gissade jag David Fincher för The Social Network men var Tom Hooper (the King's Speech) som vann 4/6


Foreign Language Film

Där gissade jag Biutiful och blev ganska förvånad när jag såg att det var den danska filmen ""In a better world" som vann.  4/7


Best Picture

Där gissade jag Inception men var King's Speech som vann. Väl förtjänt, ibland är det bra när jag gissar fel.
4/8


Visual Effects

Inception gissade jag och inception vann. 5/9


Writing (Adapted Screenplay)

Här gissade jag Toy Story 3 (som förövrigt vann 2 oscars, dock inte i denna kategorin)
The social network vann här. 5/10


Writing (Original Screenplay)

Här gissade jag Inception men var King's Speech som vann. 5/11



Årets vinnare King's speech och Inception med fyra oscars var.
Social network tre med sina tre oscars. Gratulationer till er. Och England, när man talar om London, The King's Speech är nästan helt och hållet gjord i London.

5/11 blev mitt resultat. Tur jag inte satsade några pengar med andra ord :P Får se om jag kan pricka in bättre till nästa år.


Ha det bra och jag skriver snart mer, vad sägs om en rewiev av True Grit? Såg den på bio för några dagar sedan.
Filmen som var nominerad för 10 olika oscars men inte vann en enda.




London Eye i ett klassiskt blött Englandsväder. *Lustig notering* "Parisehjul" i London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0