Favvoskådisar

Jag berättar ofta om mina favoritfilmer osv men tänkte nu istället ta och göra en snabb lista över de skådespelare jag gillar lite mer än resten.



1. Paul Bettany. 

Spelar alltid komplexa roller och med övertygelse. Allt från plågad Charles Darwin i filmen creation till galen mordisk munk(?) i DaVinci koden. Kan även ses i Iron Man osv. Respect man.




2. Edward Norton.

Medverkar i en av mina absoluta favoritfilmer "The illusionist" och i Fight Club, american history x, Hulken mm.
Stabil skådespelare som sällan gör sellout-roller i dåliga filmer för pengarnas skull och respect för det!




3. Kevin Spacey.

Har filmer som american beauty, k-pax och superman returns i bagaget. Superman returns är ju som förhoppningsvis alla vet en dyngfilm men det ignorerar vi. Erfaren och väldigt kapabel skådespelare som kan förmedla känslor som få andra. Respect yo!



4. Cate Blanchett

Har inte lika bred rollista som de andra men det jag gillar med Cate Blanchett är att hon alltid lyckas med sina roller och kanske är det för hon vet vad hon göra bra. Inte världens bästa skådis med lyckas alltid övertyga. så respect, haha.




5. Charlize Theron.

Från lite halvsunkiga filmer som Hancock och The Road men trots detta lyckas hon spela bra tycker jag.
Bäst på att se sur och småarg ut, haha ja vad ska man säga..  Helt enkelt en bra skådespelare som lyckas övertyga trots att hon gör sunkiga filmer, respect ya'll.




Ja detta var en ganska kort och snabbt ihopimproviserad list och i allra högsta grad personlig.
Andra skådespelare jag också gillar är bland annat Clint Eastwood, Robert Downey Jr, Christian Bale och Kate Beckinsale.
Vilka skådespelare gillar ni? Kommentera gärna inlägget och låt mig veta vad ni tycker.



Peace and respect yo ya'll!

Kommentarer
Postat av: Olof

Jag tycker angelina julie är en mycket flexibel skådespelerska som kan ta många olika typer av roller och få dem att verka trovärdiga! Trolling is teh shit, respect ya'll :D Nä men allvarligt talat tycker jag Jackie Chan är grym för att han gör sina stunts själv, de stunten är helt galna!

2011-03-30 @ 22:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0