Beauty and the geek

Vad ska man säga om dokusåpor... Med exempel så som big brother, paradise hotel, farmen osv är det inte underhållningsformen jag väljer först när jag zappar på tv:n. Men faktumed att jag lyckats hitta en ganska underhållande. Jag vill minnas att Beauty and the Geek gick på svensk tv för några år sedan dock var det ingenting jag följde och såg bara något avsnitt.
Kom över serien igen för inte så länge sedan och upptäckte vad jag inte insåg förut, hur underhållande den egentligen är.

Konceptet är ganska enkelt, åtta snygga men korkade tjejer ska flytta ihop med åtta nördar/genier med total noll koll på socialt beteende. De ska lära av varandra och genomför olika uppdrag där tex tjejerna ska lära sig om rymdforskning och killarna ska lära sig om mode eller hur man kontaktar tjejer.

Laguppställningen ser ut så här i säsong 3 (som jag är på nu)



Många skratt är garanterade och många märkliga situationer.
Finns för närvarande fem säsonger av den amerikanska versioner och en hel uppsjö av olika länders egna versioner bland annat i Finland och Danmark men tyvärr inte i Sverige.


En av de mer intressanta delarna av programmet är när nördarna ska få sina makeovers och så här kan det gå då:





Verkar det intressant? Alla fem säsonger av den amerikanska versioner finns att streama gratis på denna länken:

http://tv.blinkx.com/show/beauty-and-the-geek/odfABVqJTgD2Tdpd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0