Battle Los Angeles



Jag har längtat efter den här filmen sen första gången jag hörde att den skulle komma och nu är den äntligen här!!!
Indipendence day och war of the worlds är två av mina favoritfilmen så när jag hörde att det skulle komma en film i liknande stil med 70 000 000 dollar i budget (do the math) kan man inte annat än att bli glad.

Handlingen är egentligen ganska simpel, ett gäng vad man tror är meteorer är på väg att slå ned utanför åtta av världens största städer. Till en början gör man inte mer än att evakuera människorna vid kusterna men när man märker att "meteorerna" saktar ned innan de träffar förstår man att det är något märkligt i görningen och militären mobiliserar. Staff Sgt. Michael Nantz (Aron Eckhard, Harvey Dent i the dark knight) är en veteran med ett tungt förflutet. Han bestämmer sig för att avsluta sin militära bana och starta på nytt med något annat men innan han hinner det dimper något okänt ned från himlen.
Han och en grupp soldater ger sig ut bland okänd terräng och okänt motstånd för att evakuera de sista civila innan hela staden skall jämnas med marken.


I stort sett hela världen blir invaderad men filmen sätter fokus på Los Angeles och denna lilla grupp soldater vilket ger allt en lite personligare känsla. Jag själv som gjort lumpen och allt det brukat sitta och tänka på vad de soldaterna gör som jag också skulle ha gjort eller inte ha gjort osv.

Den saknar spänningen och mystiken som finns i War of the worlds och den saknar det breda perspektivet som finns i Indipendence day men den har mer action och intensitet.

"Detta var allt jag ville att Skyline skulle vara!!!" kort och gott.


Betyget 7 av 10. Snyggt gjord, ganska trovärdig och intressant. En typisk grabbfilm men jag är ju grabb så det passar ju bra.




I am örtmästaren and i approve of this message.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0