Skyline

Jahadå allesammans, dags att necra denna gamla blogg! Efter 11 månaders frånvaro är ortmastarem.blogg.se tillbaka med pompa och ståt för att återigen förgylla din vardag.

Kolla in denna awesome trailer för filmen skyline.



När jag såg trailern första gången sket jag nästan på mig av lycka, en ny indipendence day eller war of the worlds! Jag älskar science fiction och alienfilmer och denna såg riktigt lovande ut.

Men verkligheten är så klart en helt annan. Filmen börjar med att huvudpersonen Jarrod (Eric Balfour, vet du inte vem det är är det inte så konstigt, förutom skyline har han bara gjort mindre biroller i serier som Buffy, Monk och 24 och det är i mitt tycke där han hör hemma) och hans flickvänn åker flygplan till ett hotell där de möter Jarrods kompis Terry (Turk från Scrubs, som sagt ännu fler dåliga såpaskådisar) de gör lite olika grejer typ som att bada pool och andra random saker man gör på hotell. Än så länge har man inte fått någon vidare handling, ingen bakgrundshistoria på någon av karaktärerna och egentligen inget att bry sig om över huvud taget.

De går och lägger sig. Mitt i natten kommer aliens och attackerar med rymdskepp och ska med hjälp av ett blått ljussken dra in människor i sina maskiner. Allt det i trailern med att Stephen Hawkins har sagt ditten och datten eller någon annan tevesändning över huvud taget är inte med, för allt sånt är utslaget.

Ja resten av filmen springer de runt innuti hotellet och försöker hålla sig borta från fönster där det blåa ljuset är, ibland kommer det in en bläckfiskalien och gör något sen börjar det om igen.


Total avsaknad av bakgrundshistoria eller handling över huvud taget. Värdelösa skådisar som aldrig mer borde få göra film (Dr.Turk kan få fortsätta som skådis men bara i Scrubs, inte seriösa roller) Ingen förklaring på varför eller hur något händer, det bara händer. Allt detta blir till en stor smet ála "I don't care"

Det enda jag kan ge filmen cred för att de faktiskt väldigt snygga specialeffekterna, alla aliens ser faktiskt riktigt bra ut och rör sig naturligt. Filmens regissörer bröderna Strausse har jobbat som visual art designers på storfilmer som x-men och avatar och det gör de riktigt bra, MEN GÖR FÖR BÖVELEN ALDRIG MER EN EGEN FILM!!!!!

Nej någon ny independence day eller war of the worlds är detta verkligen inte och det finns egentligen ingen anledning att se den. Allt som händer är på ett eller annat sätt en rippoff på någon annan känd alienfilm.

Betyget blir 3 självmordsbenägna filmrecenssenter av 10, snygga aliens men allt annat ger intrycket av en b-rulle.
Viste jag inte bättre skulle jag tro att det var en independenttfilm.

Jag skulle hellre äta min egen avföring och utföra hoppbackning utan skidor än att se den här filmen igen.


Angry video rewiever signing out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0