Årets sämsta film

Dåså då ska jag ta och beta av några av de sämsta filmerna från det snart gångna året. Och jag vet att det kommer en miljard dåliga indipendentfilmer och lågbudget filmer varje år men jag ska fokusera på de som hade hög budget, gick upp på biograferna och hade ett bra utgångsläge men som misslyckades så grovt att det borde vara kriminellt.



Nummer 5: The expandables



The Expandables var inte dålig men den var långt ifrån så bra som jag hade trott och hoppats att den skulle bli.
Med alla skådisarna ni ser på bilden ovan kunde det ha blivit en klassiker.
Nu blev det en halvbra actionrulle och istället för årets film blev det årets besvikelse.






Nummer 4: The Spy Next Door




Ja jag vet att den var gjord för barn i 5-10 års åldern men den var endå fruktansvärt dålig.
Alla stora actionskådisar har väl någon gång gjort en barnfilm, jag tar några exempel:

Vin Diesel - The Pacifier
Dwayne Johnson - Tooth Fairy
Arnold Schwarzenegger - Klappjakten (jingle all the way)

Mf, skillanden är att de var bra, denna sög ruttnande svettigt bajsdrypande åsneanus.
Jackie Chan var kung i Karate Kid men denna rollen kunde han skippat...
Orkar inte ens gå in på handlingen....



Nummer 3: RED




Retired and Extremly Dangerous
Handlar om Bruce Willis som är pensionerad agent och får massa elaka skurkar efter sig vilket gör att han måste fly till en annan stad. Där träffar han ett telefonragg som han tar med sig på sin flykt till hennes förtret.
Han åker sedan runt till alla andra efterblivna och cp pensionerade agenterna/lönnmördarna en av dem är John Malkovich en annan Morgan Freeman, vilkas karriärer numera iomed denna film är förstörda.

Filmen försöker vara spännande och komisk men den är snarare sorligt dålig och så ospännande att man får lust att byta till V-75 sammanfattning eller väderrapporten från grönland för lite mer spänning.

RED står nog snarare för

Retarderade
Efterblivna
Down-cp:n som äter bajs och fistar sig själva med fodralet till den här filmen.




Nummer 2: Skyline



Skyline har jag redan skrivit en hel artikel om så jag tror inte jag behöver driva det längre än jag redan gjort.
För att läsa det inlägget är det bara scrolla ned...

Extremt dålig film som bara försöker förlita sig på specialeffekter och en extremt vilseledande trailer.

Nej blir jag någonsin påmind om den här filmen igen ska jag spy galla tills mina tarmar och resten av kroppen vänts ut och in. Nej jag skulle hellre äta konkelbär och rinnande bajs med sked ur en buffels röv än att kolla på den här filmen igen.





Nummer 1, på listan över årets sämsta filmer är.... Wolfman




Den sämsta dyngan jag sett på mycket mycket länge...

En man kommer till ett slott, han blir sedan biten av en varulv och blir själv en varulv. Alla i skogen försöker döda varulven det är typ hela handlingen.

Ja vart ska jag börja sågningen.. vid fotknölarna tror jag.
Filmen är långsam, tråkig och oitressant. Redan innan något händer vet man hela handlingen.
Det kommer komma en varulv, huvudpersonen kommer också bli varulv, huvudpersonen som nu är varulv får nu problem med sin tjej. Ja eftersom man redan vet allt som kommer hända blir man aldrig förvånad eller engagerad i filmen, det blir en enda lång tråkig väntan på att det ska hända något intressant men det gör det aldrig.
Varulven är också extremt ful och som ni ser ser det mer ut som en gorilla än en varulv.




Ja när jag tänker på den här filmen orkar jag inte ens bli arg, jag blir nästan ledsen och gråtfärdig.
Att det finns något så... så... ledsamt. I framtiden om jag gråter är det inte för jag skalat lök utan för att jag tänkte på Wolfman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0