Transformers 2

Om jag skulle få recensera den filmen med ett ord skulle det vara: ögongodis. Hela filmen är nästan oförskämt bra gjord och om man inte visste bättre skulle man nästan kunna tro att transformers fanns på riktigt.

Handlingen då. The fallen one som är en gammal desepticon som för länge sedan brytit mot kodexen att inte skörda planeter med liv på har återvänt, hans mål? Jorden så klart. Han återuppväcker megatron som legat på havsbottnen sen förra filmen och en annan gammal räv kommer till desepticons hjälp nämligen starscream.

Sam som börjat college börjar få psykoser och skriver konstiga formler på alla väggar som han själv inte vet vad de betyder. Det visar sig snart att Sam är nyckeln till desepticons framgång, utan honom kommer de inte åt formlerna de behöver för att erövra världen. Optimus prime behöver också hjälp, han är tillintetgjord och för att återuppliva honom och rädda sig själv behöver sam hitta en uråldrig artefakt, gömd i det avlägsna Egypten.

Ett till plus i kanten är att filmen är 2,5 h lång, vilket förvånar mig med tanke på vilken tid det måste ha tagit att göra alla animationer.

Vi undkommer dock inte det faktum att transformers är och förblir ganska töntiga och one-liners i stil med "damn, I'm good" efter att en transformer vunnit en duell får en att slå sig över pannan varje gång.

Jag är endå rätt road av den här filmen och för mig överväger plus minus så betyget blir 3,5.
Är det någon film ja skulle vilja se i HD så är det denna.


PS, idag vann mitt postnummer på postkodmiljonären och vi hade ingen lott, så är liite butter.


Här kommer en trailer till filmen, ha det bra tills nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Gustaf Lindgren

Hur var megan fox?

2009-10-14 @ 18:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0