G.I Joe Rise of Cobra

Japp, ta in namnet och föreställer i huvudet vad ni tror filmen ska handla om. Japp det är ungefär vad ni trodde det skulle vara, over the top töntig actionrulle.

En skottsk klansman vid namnet McCullen har utvecklat ett vapensystem med sk nanoteknologi vilket innebär att man skjuter en snorliknande vätska som innehåller nångon slags metall-termiter som käkar upp all metall. De planerar att använda vepnen på alla stora städer, Beijing, Moskva, Washington och Paris.
McCullens "general-ninja" eller vad han nu är heter Storm Shadow. Ok, då tänker jag så här, hur gick diskussionen mellan manusförfattarna egentligen? - "hmm vi ska komma på det coolaste namnet någonsin" "Ja jag vet, Storm Shadow" "ja shit va coolt det tar vi."

Ja i alla fall Storm Shadow är någon slags superninja som arbetar åt McCullen och gör hans dirtywork.
De enda som kan stoppa den onde professorn är G.I Joes - ett team superhightech och supertöntiga elitsoldater som bor i ett hål i Egypten.

Ja sen slåss G.I Joes och de onda cobras med varandra hela filmen, bla bla bla.

Filmen är extremt påkostad och det märks, hela filmen är i stort sett en enda lång actionscen med coola och snygga specialeffekter. Så plus för det, snyggt gjord. Minus för dålig handling, töntig, väldigt förutsägbar, allt blev exakt som man trodde det skulle bli.

Om jag vore 10 år gammal skulle den här filmen säkert vara obeskrivligt bra men nu är det inte så och jag är lite mer klarsynt nu än då. Men jag ska inte vara allt för taskig mot den här filmen, den var endå rätt kul att titta på och faktiskt rätt underhållande men det var endast på grund av att den var så snyggt gjord och påkostad, tror det kostade närmare 100 miljoner dollar att göra filmen och de drog sedan in närmare det tredubbla så det var i alla fall en god investering för filmbolaget.

2 av 5 blir betyget men den var endå sevärd tycker jag.


Här kommer något intressantare, appelmormors och min nyaste filmproduktion :P
Jag presenterar stolt:

Gorilla på stan eller något, här är den iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0