Cube 2 plus lite random

Hej allesammans, som jag skrev i förra inlägget funderade jag på att se cube 2 och 3 och jag kunde naturligtvis inte hålla mig.
Jag och min gode vän Johan aka Flinta satte oss framför tvn hemma hos mig och vi kollade så ögonen blev fyrkantiga (höhö fyndigt va?)

MEN, som Tony Irwing skulle sagt, först lite annat innan jag återkommer till recensionen. Jag hade nämligen tänkt att tipsa om lite roliga och bra hemsidor först.

Jag tränar ganska mycket som en del vet och jag har hittat en grymt bra sida för träningsintresserade.
träningsprofilen.se Här kan du hitta allt som rör träning, kostråd, träningsövningar, forum, träningsdagböcker och man kan till och med få en personlig tränare i 20 dagar som coachar en via mail och kommenterar dina träningsdagböcker, det har hjäpt mig jättemycket. Man vet inte så mycket som man tror, perfekt sida och jag är helt fast nu.

playhimoffkeyboardcat  Är en helt awesome sida. Roliga klipp som avslutas med en katt som spelar keyboard, det blir inte mycket bättre än så här.

Här kommer ett smakprov:



Keyboardcat verkar vara lite av en meme och fler klipp kommer dagligen på sidan.

Sen slutligen innan jag börjar kommentera cube 2 "hypercube" vill jag visa lite gammal hederlig kristen musik.
Ja ni hörde rätt - kristen, dock inte så hederlig kanske. Här kommer en låt som heter martyr och handlar om jesus:



Bra eller dåligt? Kommentera. Jag tycker i alla fall det är riktigt bra. Ni kan ju fortsätta lyssna när ni läser recensionen nedan.


Dåså åter till recensionen som inte kommer vara så jättelång förhoppningsvis.

Cube 2 "Hypercube" från 2002 (alltså 5 år efter ettan) börjar exakt som sin föregångare. En person vaknar upp i ett kubrum, hon vet inte vart hon är, hur hon kom dit eller varför. Hon öppnar en dörr, går in och dör. Samtidigt i ett annat rum befinner sig en privatdetektiv och snart ramlar fler och fler personer in, en psykolog, en ingengör, en dataspelsutvecklare, en senil tant, en advokat ja ni fattar. Sen börjar chargången som vanligt, varför är just de där, hur tar man sig ut, är siffrorna kordinater? Dock är den här kuben heeeelt annorlunda än den från första filmen, här finns det nämligen en fjärde dimension *suck*. När man öppnar en dörr kan man hamna i vilken kub som helst i hela systemet för kuberna teleporterar sig. dessutom är alla kuber i olika tidsdimensioner så det kan hända att man stöter på sig själv om man öppnar en kub.

Alla rum är jätteljusa som i ett ljusterapirum och det finns inga fällor i något rum, istället finns det en gensomskinlig vägg som jagar dem genom kuberna plus en triangel som lir stor och strimlar folk. Tyngdkrafterna är olika i alla kuber, tex om du kliver in igenom en vägg kan du ramla ut från taket i nästa kub. Dessutom går tiden olika snabbt i olika kuber. Ja ni fattar det blir inte mer förvirrande än så här.

Filmen var inte ett dugg läskig bara jobbig och förvirrande. Alla kan nog hålla med om att det är läskigare att kolla på scream eller sjätte sinnet än till exempel något av stephen king och det beror på att man är mer rädd för det som skulle kunna finnas i det verkliga livet än monster och levande bilar osv. Samt att det otroligt skarpa ljuset i alla kuberna gör det så oläskigt att det inte finns. Allt detta gör filmen till otroligt dålig och ointressant.

Jag hoppas verkligen att den tredje filmen återgår till som den var i ettan.

Betyget blir 1 buljongtärning av 5, jag skulle hellre suga på de här lukta gott-sakerna i pissoarer är att se filmen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0