Tjo

Hej här sitter jag och är sjuk för mig själv, tänker bara att det var tur att jag blev sjuk nu och inte när jag jobbade.
Sommarskolan som varit mitt jobb är nu över och det är sällan man saknar ett jobb men det gör jag.
Ja som sagt, vad kan man göra när man är sjuk? Jag har sovit, kollat på tv, tv och tv och surfat lite. Jag försöker lära mig namnen på alla länder, har dragit igenom Europa och mellanösterna och är nu inne på Afrika, ja så kul har jag. Och det är inte lätt ska jag säga, speciellt afrikas länder är svåra, det finns fyrtioelva stycken och man har hört talas om knappt hälften.
När jag lärt mig alla länder kan jag fortsätta med huvudstäder och efter det usa:s stater men ja hoppas för all del att jag kommer på något bättre att göra innan det har gått så långt.

En serie jag kollat på rätt mycket nu i min sjukdoms ensamhet är the big bang theory. Serien handlar om två fysiker och big time nerds - Leonard och Cheldon som bor tillsammans i en lägenhet. När en dag en tjej vid namn Penny flyttar in i lägenheten tvärs över hallen bestämmer sig leonard och Cheldon för att hälsa henne välkommen, detta blir början på en rätt annorlunda vänskap och för att inte tala om märklig. Hysteriskt rolig och intressant serie, kanske fascineras jag lite extra över serien eftersom jag själv är smått halvnörd men jag tror den uppskattas av de flesta. Är man inte själv nörd och känner igen sig i situationerna kan det ju alltid vara kul att skratta åt någon annan som är det.

En fantastiskt bra film jag sett är The Prestige. En smått fantastisk rollista med bland annat, Hugh Jackman, Christian Bale, Scarlet Johanson, Michael Caine, Andy Serkis (Gollum) och varför inte David Bowie. Filmen utspelar sig i slutet på 1800-talet i London. Två magikerassistenter som brukade vara bästa vänner bestämmer sig för att gå separata vägar och bli magiker själva. Nu gör de allt för att sabotera för varandra och göra trick den andra inte kan slå.

Fantastiskt bra manus, skådespel, foto, ja allt var egentligen bra. Filmen är non stop spännande och intressant och fastän den var två timmar långa höll jag intresset uppe hela vägen, något som är omöjligt med en halvbra film. Fantastiskt spännande och du vill hela tiden veta hur magikerna gör sina trick, vilket man också ofta får reda på.
Ett minus med filmen är att den sträcker sig utanför realismen vid några få tillfällen precis som dess systerfilm The Illusionist och det är något jag tycker förstör en del när resten av filmen går ut på att förklara hur coola trick går till.

Trots allt en fantasiskt bra film som är lika spännande och välgjord som oförutsägbar.
betyget blir 4,5 av 5 mosade kanariefåglar.



Are you watching closely?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0