Scheißewurst mit brot, schmackofatz!

Hej alla, jag jobbar just nu hårt på sommarskolan vilket tar upp den största delen av min tid, ikväll är det dock partytime och sen helg, nice. Vissa filmer måste man se åtminstone en gång under sin livstid, odödliga filmer och bodyguard med Kevin Kostner är väl klassad som en sådan. Nyckeln till frihet med Tim Robbins och Pulp Fiction av Quentin Tarantino med Samuel L Jackson och John Travolta är också två sådana. Jag har alltid velat se dessa tre "ödödliga" filmer men det har aldrig blivit av. Nu hade jag iaf tänkt att det skulle bli av, när jag idag i skolan såg Bodyguard kan jag väl lika gärna se de andra också så jag har skaffat dem.

Bodyguard handlar om en livvakt (Kevin Kostner) som ska vakta en känd sångare (Tina Turner) alltså inte bokstavligen Tina Turner utan hon spelar sångaren i filmen. Konstiga hot kommer mot familjen, en stalker och en proffessionell lönnmördare bestämmer sig samtidigt för att göra livet svårt för Kevin och Tina. Livvaktens jobb försvåras också av att han inleder en romans med sin klient.

Bra film, bra musik, bra skådespeleri. Vad kan man säga mer om en kultfilm som denna? Tummen upp.

PS: Snart blir det att se Brüno på bio vilket jag ser fram emot. Jag kan säga nu innan vad mina förväntningar är innan filmen så får vi se om det blir så eller inte. Jag förväntar mig en film liknandes Borat fast tråkigare, många konstiga situationer och en skrämmande blottläggning av folks fördomar mot homosexuella.
Ja nu återstår bara att se om jag har rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0