Brüno

Jaha då har man varit och sett Brüno då... Jag skrev igår vad jag förväntade mig av filmen och det var ungefär som jag trodde. Brüno åkte runt i USA och Palestina och retade upp homofober av alla de slag. Väldigt rolig från stund till stund och de där speciella awkward Sacha Baron Cohen fanns med som gör honom så oslagbar på fejkdokumentärer.
Bland annat försökte han förföra en fd. presidentkandidat, gav klagomål till en palestinsk terroristledare för hans solbrända hår och han var till en kristen gay-converter-präst vid ett tillfälle. Minus för att filmen var så kort, det kändes som den slutade mitt i. Filmen var inte lika rolig som Borat men det hade jag inte förväntat mig, trots detta höll jag på att kikna av skratt vid ett fåtal tillfällen. Ja vad ska jag säga, för den som sett Ali G och Borat är Brüno inget nytt, han är som alltid rolig och provocerande och det är väl det som gör honom så bra.

Gustaf Hammarsten som är en svensk skådespelare och komiker innehar faktiskt en av de större rollerna i filmen. Han spelar Brünos assistent och förvånar verkligen, det var inte den förste man skulle tänka på när man föreställde sig den rollen.


Gustaf Hammarsten


Trots allt en väldigt rolig film, inte lika kul som Borat men endå väldigt bra.
4 av 5 får filmen, kanske inte värd att se på bio med tanke på att den bara var lite mer än en timme lång men när den kommer på hyrfilm ska ni bannemig se den.

Kommentarer
Postat av: Gustaf Lindgren

Om du inte hade sett borat eller ali G innan tror du att du hade gillat filmen mer eller mindre då? är 4/5 ett tröstbetyg för att det är skaparen av borat eller är det ärligt betyg? Själv hade jag nog satt 3/5 vissa tillfällen i filmen var SJUKT roliga. Andra sådär. Helt klart sevärd film om man inte är känslig!

2009-07-13 @ 18:47:09
Postat av: Gustaf Lindgren

Om du inte hade sett borat eller ali G innan tror du att du hade gillat filmen mer eller mindre då? är 4/5 ett tröstbetyg för att det är skaparen av borat eller är det ärligt betyg? Själv hade jag nog satt 3/5 vissa tillfällen i filmen var SJUKT roliga. Andra sådär. Helt klart sevärd film om man inte är känslig!

2009-07-13 @ 18:47:40
Postat av: OP

Nej 4 var inget tröstbetyg, tyckte filmen var sjukt rolig från stund till stund. Om jag inte hade sett borat eller ali g innan tror jag inte att jag hade varit lika överséende med den sortens humor och kanske tyckt den varit äcklig men jag hade nog fortfarande tyckt den varit väldigt rolig tror jag.

Har man den sortens humor spelar det nog ingen roll om man sett liknande innan.

2009-07-13 @ 18:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0