Ullared

Ja och då syftar jag så klart på affären Gekås Ullared som ligger i just Ullared, den som är på tv i programmet Ullared. Kommersialismens högborg för medelklassen och skandinaviens största varuhus med allt mellan himmel och jord. Och det var dit jag skulle, plånboken var tung som en sten och här skulle handlas.

Klockan 00.15 fredag morgon gick bussen och framför mig hade jag en resa på ca 9 timmar.
De första två timmarna bedrev jag med att kolla på de två första avsnitten av serien Dexter på min iphone, makabert men ganska intressant program. Jaja hur som helst resten är inte så intressant, jag åkte buss och sov.

Klockan 9 på morgonen var vi framme och alla shoppingtanter på bussen hade ställt sig i startroparna och så fort bussen stannat kutade de iväg, och jag tror bannemig inte Usain Bolt hade hunnit efter.





På taket stod Boris i vanlig ordning och kollade ned på sitt imperium, dock i form av en papperssilhuett.



Väl inne i butiken var mitt första intryck "åh va trångt" 1000 shopaholics skulle in med sina kundvagnar och man fick knappt plats. Mitt andra intryck var att det var mindre än jag föreställt mig, visst det var stort men inte som man fått bilden av. Visserligen fanns allt man möjligtvis kunnat villja handla men det tog endå inte mer än 10 min att vandra från ingång till kassorna (förutsatt att du inte handlade något).

Billigt var det, för att nämna några saker fanns tex tröjor för 10 kr styck, 2 gig mp3 för 150 spänn typ, böcker 10 kr styck och så vidare och vidare och vidare och vidare.



Damernas klädavdelning.

Efter att ha handlat i kanske 2-3 timmar var vi klara och jag var ca 500 kr fattigare. Hittade mest kläder i form av vantar, mössa, tjocktröja och t-shirt men också lite random skräp och julklappar till folk.



Så här kommer ens kundvagn se ut varesig man vill eller inte efter man gått ut.



Efter detta kollade vi omkring i alla affärer som slagit upp omkring Gekås för att leecha på dess besökare, de flesta var lagershoppar vilket var nice. Net on net hade en lagershop bredvid där jag bla hittade en bashögtalare till datorn för 300 kr.

Så här såg parkeringen ut föresten, förutom det som syns i bilden fanns ett flervånings-p-hus till höger.




Efter detta hade vi enda flera timmar tills bussen gick och vi bestämde oss för att ta ett till varv i varuhuset Gekås fast denna gången var det mycket lugnare och skönare då de flesta handlat klart för dagen.

Då hittade jag den här herren, han gick runt i sin normala takt och jag frågade om jag fick ta kort på oss "ja det får du" svarade han. Efteråt sade jag tack så mycket så svarade han "varsågod". Svårt att säga om han tyckte det var drygt eller inte att fota men jag var den enda som pratade med honom av alla besökarna och jag var lite förvånad att inte fler lade märket till honom.

Lite star-struck blev jag av denna oordinära ordinära man.




japp mycker mer så finns inte att säga utan att missa inte nästa avsnitt av Ullared på måndag, det kommer i varje fall inte jag.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0