Tjipp och hej allesammans!

Till och börja med vill jag säga att jag är imponerad av svt:s talkshow Skavlan.
I senaste avsnittet hade de gäster som Robbin Williams och Will Smith i samma avsnitt, vilket är ganska imponerande för en svensk/norsk samproduktion. Visserligen har de numera högre tittarsiffror än Late Night with Conan O'brien (min personliga favorittalkshow) ungefär 2 miljoner tittare för Conan och ca 2,5 miljoner för Skavlan men varför går det att spekulera i. För det första går Conan varje vardagsnatt så de har inte råd att ha med lika flådiga gäster varje avsnitt och det är ur många aspekter svårt att gämföra en show som går 5 ggr i veckan mot en som går 1 gång.
Nummer två är att Conan sänds sent på natten (runt kl 11 tror jag) och skavlan kl 21 typ vilket naturligtvis också bidrar till att Skavlan får så många tittare - den är på primetimesändningstid. Och slutligen är konkurensen mycket större i USA, förutom att det är ett större tittarutbud över lag finns det andra talkshows i drivor, David Letterman, Jay Leno etc etc. Det som skulle tala för att Conan har potensial för fler tittare är att USA har ca 200 miljoner invånare, men sen sänds ju Amerikanska talkshower över hela världen så 2 miljoner tittare är kanske en orättvis siffra.

Men ja ja nog spekulerat i varför Skavlan har mer tittare, tycker personligen bara att det är intressant att spåna kring sånt med tittarsiffror etc.
Nog för att jag gillar Skavlan och har sett de senaste avsnitten men Conan O'brien kommer nog alltid förbli min personliga favorittalkshow.

Vad har mer hänt i tv-världen tro... Jo vartifrån kom 3D bio?? Känns som jag bott under en sten eller nåt, för ett tag sen var inget 3D nu helt plötsligt ska varenda film vara 3D, när började allt detta? Jag har inte hängt med men det känns som det börjat väldigt nydligen och exploderat.

Någon annan som följer dramaserien John Adams på svt? Jag får utbrott, etfer bara 3 avsnitt har de nu tagit en "paus" på två veckor!! Varför?!? Ja jag blir då inte klok på något idag. Ikväll kommer förhoppningsvis det nya avsnittet iaf.


På återseénde.




Kommentarer
Postat av: Bajskorv

Kommer avatar vara i 3d?

2009-12-13 @ 19:51:08
Postat av: OP

Ja det verkar som den kommer visas i 3D på ställen där det finns tillgång till det (krävs specialutrustning) på andra ställen kommer den visas på gammal hederlig bioduk.

2009-12-13 @ 20:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0