Paranormal Activity

Den så omtalade skräckfilmen som beskrivs som en av de läskigaste någonsin.
Med en trailer där man får se publiken skrika och darra av rädsla, ta en titt själva:




Ja filmen är otroligt budget och det säger jag inte på ett dåligt vis, en film måste inte ha stor budget för att vara bra.
Hela filmen utspelar sig i deras hus, antingen i vardagsrummet eller i sovrummet och det är endast två skådespelare (förutom 2-3 till som var med typ en scen var).
Filmens sammanlagda budget var 15.000 dollar men den har hitils dragit in mer än 100 miljoner dollar vilket gör den till den mest framgångsrika indipendentfilmen någonsin (sett till pengaintäkter).

Den går i samma stil som Cloverfield och blair witch project etc på det viset att hela filmen är gjord via filmkamera som huvudpersonerna filmar med under filmens gång när de ska försöka bevisa att deras hus är besökt av en demon.

Mestadelen av filmen är de i sitt sovrum och man får se vad som händer i rummet via filmkameran.
Det som gör filmen läskig är att den är gjord som att allt skulle ha hänt på riktigt och den innehåller inga animerade rymdmonster osv och känns därför väldigt genuin.
Jag vidhöll intresset mestadelen av filmen men efter ett tag började den kännas ganska ohändelserik, en dörr knarrade eller nåt och det var inte förens i slutet av filmen det egentligen hände något.

Betyget blir nog 3,5 jag tyckte inte den var speciellt läskig men det kanske beror på dess hype.
Den var bra gjord trots sin låga budget och den var mer eller mindre intressant hela vägen igenom.
Min kompis vågade inte ens vara i samma rum och satt på toan i ca en timme tills filmen var slut så uppenbarligen
finns det personer som tycker filmen är riktigt läskig. Jag skulle nog endå rekommendera att se den för jag gillar inte riktigt skräckfilmern men tyckte endå om den här ganska mycket (haha det säger jag i varje skräckfilmsrecension).

Peace out!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hey, det var ju tjejen Katie, som hade en demon efter sig, inte huset :O Owww jag vil se den igen xD

2009-12-04 @ 00:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0