De senaste filmerna jag sett

Har på senaste sett några filmer och jag ränkte ge en snabb recension av varje:

Land of the lost. Will Ferrels nya komedifilm. En vetenskapsman (WIll Ferrel) spenderar flera år åt forskning om att resa i tiden, alla hånar åt honom men när han lyckas är det han som får sista skrattet. Han dras in i en värld av dinosaurier och apmän och annat.

Medioker barnkomedi. Inte speciellt rolig och inte speciellt underhållande, visst det fanns några fina ögonblick men inte tillräckligt för att rädda filmen. Betyget 2 av 5.


Big Stan. Komedi med Rob Schneider. Stan (Rob Schneider) är en mäklare som gjort sig rik på att lura gamla tanter att köpa skithus (inte dass din äckelpotta, dåliga hus) Lagens långa arm hinner ikapp honom och han får tre års fängelse i ett av de värsta fängelserna vars präglas av ständiga dispyter mellan nazister, mexikanare och mörkhyade. Det enda sättet att stiga i rang och att inte bli våldtagen av de andra intagna är för Stan att träna kung fu, och han hittar precis den person som kan hjälpa honom.

Rob Schneider är killen som dyker upp i varje Adam Sandler-film och som i mitt tycke borde få mer cred för han är riktigt bra. Denna film var bra och rolig men inte hysteriskt rolig. Betyget blir 3,5 av 5.


Killing Room. Thriller med Peter Stormare. I en hemlig avdelning i den amerikanska underättelsetjänsten som ingen känner till utför man tester på intet ont anande deltagare där endast en överlever.

Spännande film i stil med Cube. Peter Stormare är bra i rollen som kallblodig försöksuträttare och filmen över lag var hyggligt bra. Jag störde mig dock på att deltagarna var så korkade ganska ofta men det är väl en del av charmen.
Det räcker inte riktigt till 4 utan blir 3,5 av 5. Helt ok film som jag inte ångrar att jag såg.


Ice Age 3. Som de andra ice age-filmerna fast nu ramlar de ner i en dinosauriedal under marken. Man får parallellt med historien följa den galne ekorren med nöten och den tredje ice age-filmen är ungefär lika bra/lite sämre än de andra.
Jag kanske inte är rätt åldersgrupp för den här filmen men jag tyckte inte den var så märkvärdig.

Betyget blir väl 3 av 5. Ganska rolig och är du ett fan av ice age kan du väl lika gärna se den här också.


Sådär då, en del filmtips. Inga fempoängare idag men det kan man inte alltid hitta.
På återsende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0