Hej alla glada!

Som jag i förra inlägget sade skulle jag och wille vara med i comviq kompis ringa-in-sak, vilket vi faktiskt var också. Vi kom inte med i sändning dock och jag ska snart förklara varför.

Torsdag kl 19.00 tar jag cykeln och ger mig iväg mot norslund där Wille bor och det var ju därifrån vi skulle ringa. Vi snackade ihop oss ett tag och kl 8 prick anmälde ställde vi oss i kön. I studion satt Josefin Sundström och Alex Shulman, Alex som förövrigt tror han är mycket kändare och populärare än han är, till nästan varje som han ringer till säger han -"Jag heter Alex Shulman, du kanske vet vem jag är?"

Här kommer ett klipp från samma kväll vi ringde in:



Ja i alla fall, planen var att Wille skulle ha på sig massa kläder, mössa, halsduk mm och låtsas frysa. Han skulle sedan vilja ringa till sin granne Åke-Ingemar (som var det fulaste dubbelnamnet vi kunde komma på) och klaga på att min hund skällde.
Åke-Ingemar var så klart jag som skulle sitta under bordet utom synhåll för webbkameran och snacka (man måste hålla in en knapp för att de ska höra vad man säger så så länge inte wille höll in knappen kunde jag prata ostört)

Så ja som sagt ställde vi oss i kön någon minut efter 8 vilket var det tidigaste man kunde anmäla sig. På skärmen stod det att vi var någonstans mella 9-11:e plats i kön så vi räknade med att vara framme efter ungefär en halvtimme. Klockan tickar, förbi 9 och Wille som suttit med mössa, halsduk och jacka börjar svettas. -Varför kommer vi inte fram? frågar vi varandra oförstående. Till slut står det att vi är först i kön. Jag gör mig redo, tar på mig en ful cyckelhjälm och lägger mig under skrivbordet med mobiltelefonen. WIlle tar återigen på sig alla vinterkläder och gör sig redo. 20 minuter senare och det står fortfarande att vi är först i kön, vi har återigen tagit av oss våra grejer och börjat ge upp lite om att få komma fram. "De måste ha kännt igen Willes emailadress (han hade ringt in 3 gånger innan detta) och inte låtit honom komma fram, tänkte jag" Wille ville ge upp och stänga av men jag sade - har vi väntat 90 min kan vi lika gärna vänta 30 min till. Och mycket riktigt, 10 minuter i 10, alltså 10 minuter innan de stängde för dagen kom vi fram. En knapp "är du redo?" kom upp på skärmen och en moderator sade - "Aldeles strax".

Återigen gjorde vi oss redo; mössa, halsduk, jacka och cyckelhjälm på. And we're in!
På skärmen i studion kunde nu Wille se sig själv.

Alex och Josefin- Lennart hej!
Lennart (Wille) - Tjänare (med norrländsk dialekt)
Alex - Du ser ut att frysa, har värmen pajjat?
Wille - Nä jag har varit ute och joggat.
Alex - Vad vill du ha hjälp med då?
Wille - Jo det är så att min granne Åke-Ingemar har en hund och han skäller på natten så jag inte kan sova, skulle ni vilja ringa honom och säga att ni kommer från djursjukhuset och låtsats att ni ska ta hunden?
Alex och Josefin - ok, på vilken adress bor Åke-Ingemar då? Vilket nummer?
Wille - Jo han bor på Sturegatan (suck) 12 i Borlänge!
Alex och Josefin - Sade han Sture? Eller sade han Stupe?
Wille - Nä STURE (suck igen, här var vi i princip redan avslöjade men Wille kunde ha räddat situationen)
Alex - Ok då tar vi och ringer Åke-Ingemar!

Signalerna börjar gå men jag väntar till tredje signalen innan jag svarar för att det skulle bli mer trovärdigt...

Adam - Åke-Ingemar! (jag också med norrlänsk dialekt hela samtalet)
Alex - Ja hallå
Adam - Du jag är lite upptagen jag står här och steker mjöl.
Josefin - Jag råkar faktiskt komma från norrland och nu hör jag att det där inte är riktig norrländska...
Adam - Jo jag komme från norrland ja, men nu bor jag i Borlänge.
Alex - Din granne Lennart har bett dig att komma över och höja värmen i hans hus, sen sade han något om din hund också...
Adam - Nä någon hund har jag inte, däremot har jag en katt som väger 30kg.
Alex oxh Josefin - Ha det bra Åke-Ingemar, hej då!
Adam - Nu ska jag gå och äta torskfilé.
Alex och Josefin - Hej då Åke-Ingemar och Lennart!

*vi kopplas bort från sändningen*

Tanken var att jag sen skulle kliva in i bild med cyckelhjälp på huvudet och se cp ut och då skulle de i studion fatta att det var ett skämt men det visade sig att de förstod det mycket tidigare och innan jag han göra så kopplades vi bort, vilket iofs kanske var bra för mitt anséendes skull.

Jag och Wille gjorde high-five och var allmänt nöjda. Det visade sig att comviq live inte var lika nöjda och bestämde sig för att inte visa klippet för någon (de spelar in samtalet och sänder det precis efteråt om det blir godkännt annars skulle folk kunna svära, blotta sig eller vad som helst, eller varför inte busringa? :P)

Censurerat eller ej, det var kul och nu kan jag alltid skryta med att jag pratat med två kändisar (även om de är b-kändisar varesig de tycker det själva eller inte)

Jag lovade klippet men eftersom det inte sändes gick det ju inte, nu har ni fått reda på hur det gick till i alla fall och hoppas ni tyckte det var kul. Telefonnummret de ringde med var föresten: 073 7279382. Tror dock att de har en nummergenerator som ger dem ett nytt telefonnummer varje gång de ringer för nummret fanns inte på eniro och tror inte de skulle lämna ut nummret till vem som helst.

Tack för mig och på återséende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0