Det är roligt att skriva...

Hej på er alla där ute. På senaste har tiden gått både långt och kort, har haft en del kul för mig tex besökt kompisar och sett på tv men har också blivit tvungen att ta itu med en hög läxor. Skriver för nuvarande på en uppsats om konstinriktningen kubism som får mig att gå på närverna. Jag öppnar worddokumentet där jag skrivt, kollar på texxten och blir så uttråkad att jag gör något annat helt meningslöst istället. Den ska vara vara inne imorgon (fredag) men finns inte en chans att jag kommer kunna lämna in den då. Min lärare som är ganska noga med att man lämnar in i tid vilket är förståerligt, vad som dock inte är förståerligt är varför det måste vara minst 5 sidor. Om jag vore en lärare skulle jag be eleven skriva så mycket de tyckte kändes passande och sedan värdera innehållet i texten inte räkna mängden sidor. Sen måste vi ta upp minst en kvinnlig konstnär vilket inte heller är ett dugg begripligt för mig. Om kubismen tex som jag har, bara har manliga frontfigurer varför ska vi då gräva oss ned till botten av gropen av konstnärer och dra fram en obetydlig konstnär och ställa i rampljuset bara för att den är en kvinna? Jag värderar människor utifrån förmåga och kunnighet inte utifrån kön.
Har också varit på gymmet några gånger to pump some iron so I can be jus like my idol and role model - Arnold Schwarzenegger. Nej Arnold i all ära men han är inte min idol eller förebild. Vad har jag annars gjort då, jo jag har följt presidentvalet i USA med stor förnöjelse. Filip och Fredriks valvaka följde jag till kl 3 på natten då jag var tvungen att lägga mig för att orka vara vaken i skolan dagen därpå. Valvakan på kanal 5 var bra, jag hade dock önskat lite mer statistik och sånt och inte bara gäster natten ut men annars var den bra. Att Obama vann valet gör mig glad. Han kommer göra stora förändringar i USA förhoppningsvis, ta från de rika och ge till de fattiga, verklighetens Robin Hood är vad han är. Sen när jag läser på aftonbladet idag och ser att Sarah Palin trodde att Afrika var ett land blev jag ännu gladare att republikanerna inte vann. Sarah som förövrigt gjort uttananden om att jorden är 6000 år gammal och att människor och dinosurier levde sida vid sida för inte så länge sedan. Hon har jagat isbjörn från helikopter och varit allmänt konstig. Nej Obama är nog verkligen rätt ma för ämbetet, han kommer göra det bättre för medelklassen och förbättra sjukförsäkringen vilket är av stor vikt. Ni som inte förstår vad jag menar har inte sett Michael Moores "Sicko" som är en film jag verkligen kan rekommendera. Amerika är ett sjukt land (håhå! dubbel innebörd is the shit) om ni frågar mig, allmän sjukvård borde vara en männsklig rättighet även om privatkliniker skulle finnas som alternativ.
Nej nu ska jag fortsätta skriva om kvinnliga konstnärer ingen hört talas om och lyssna på power metal.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0