Lite roliga internetfilmer.

Ute på nätet kryllar det verkligen av klipp och småfilmer. Och filmklipp är också filmer (iaf till namnet) därför ska det idag handla om det på bloggen. Youtube till exempel är ju en av sidorna man kan vända sig till om man har tråkigt och vill se något kul. Youtube.com tar upp ca 10% av internets bandbredd och den har ca 20 miljoner unika besökare per månad. Eftersom dessa filmklipp tar upp så stor plats av inernet kan man fråga sig - vad är grejen med det? För mig är filmer och klipp ett roligt och bra tidsfördriv. Det är lättsamt och utbudet gör att det nästan alltid går att hitta det man söker. Jag tänker inte lista de 10 roligaste filmklippen för det finns aldeles för många för att det ska vara möjligt, men jag ska i alla fall visa er 10 olika klipp som jag tycker är roliga eller seväda på något vis (och som sticker ut från mängden lite). Så håll i hatten för här kör vi =)




Nr 1: Fotomicke är utan att överdriva en väldigt speciell person. Jag tror ingen har gillat en kamerarem mer än honom.
En skön person om inte annat, kan ni räkna hur många gånger han säger "perfekt"?





Nr 2: Technoviking är nog den hårdaste personen som någonsin existerat. Hans dans kanske inte är så fin men all respekt till den tyske bodybuildern som jobbar som säkerhetsvakt i vardagen. Technoviking var föresten med på mitt skolarbete om internetkändisar, vet ni föresten vem den mest sedde internetkändisen är? Svaret är Chris Crocker aka britney-fan.






Nr 3: "The dramatic chipmunk" är en liten gnagare som fått stor uppmärksamhet för sin dramatiska blick. Här följer ett smakprov ur hans samling av parodier som gjorts på klippet:




Nr 4: To-do-list. Den mest meningsfulla att-göra-listan som existerar. Också ett av de roligare klippen jag sett på youtube.






Nr 5: Den absolut sjukaste/konstigaste filmen jag har sett. Jag har sett mycket men inget klipp personifierar uttrycket "WTF?" mer än denna.






Nr 6: Remi Gaillard är en person som förtjänar mycket mer uppmärksamhet, för det han gör är riktigt bra. Han gör små dolda kameran-sketcher i Frankrike och här är en av dem. Riktigt roligt tycker jag och vill ni se mer tycker jag ni ska besöka den här sidan: http://www.nimportequi.com/



Nr 7: Chocolate rain. Tay Zonday som är en annan internetkändis framför här sitt absolut bästa och populäraste verk:



Nr 8: Mr Pregnant! The one and only. Vad kan man säga om den här "mannen" mer än att han är helt galen och väldigt underhållande. Kolla själv om ni vågar:



Nr 9: Ordvitsar är roliga, det tycker i alla fall jag. Här kommer en hel bunt med dem:



Nr 10: The angry video game nerd! Den argaste retrogamern på internet. Otroligt roliga och bra filmer om värdelösa retrospel från tex NES, Sega och Atari. För resten av filmerna besök : www.cinemassacre.com och tryck på loggan "AVGN"




Så var det med det. 10 anmärkningsvärda filmer från internetvärlden. Jag tackar för mig och på återséende!

Kommentarer
Postat av: Andreas Lindgren

Grym lista! Även om jag inte tycket att allting var jättekul! :P

2008-11-11 @ 11:41:23
URL: http://glorfindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0