The Past, Future and Present

Jag har på senaste berättat om en del filmer som kommit på senaste eller för länge sedan men idag tänkte jag prata om lite kommande filmer som jag uppenbarligen inte sett men tycker verkar bra/sevärda. Speciellt nu i juletider kommer det ju ofta en mängd bra filmer så jag tar helt enkelt och berättar om tre filmer som kommer inom en snar framtid och som i mitt tycke verkar vara sevärda.

En film som verkar mycket intressant är Terminator 4. Med eller utan Arnold verkar den endå mycket lovande. Filmen utspelar sig under slutskedet på skynetkriget och total utplåning av männskligheten väntar om inte John Connor får ha et finger med i spelet. John Connor spelas av Christian Bale (Batman begins och The Dark Knight) och om jag känner honom rätt kommer han passa bra i rollen.

29:e Maj har filmen premiär i Sverige.

Jag slänger helt enkelt upp en trailer på den så får ni se själva.




En annan film jag ser fram emot är Jim Carreys nya komedi(!!!) han borde hålla sig till sin genre och inte göra drama/thrille som han inte alls passar till, jag tänker då framför allt på filmen "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" där han ser ut som en malplaserad någonting, man skulle kunna jämföra det med att plasera kräftor på julbordet. Jaja nog om det, "Yes man" verkar vara en oerhört rolig film i ren Jim Carrey-galenskapanda. Carl Allen jobbar på ett kontor och är allmänt olycklig (varför jobbar alla som är olyckliga med sitt liv i filmer på kontor?? Wanted, Office space, Jerry Maguire jag listan sträcker sig in i oändligheten.) I alla fall, Carl Allen lever en vardag full av rutiner och säger nej till allt nytt vilket gör att allt bara blir värre, han uppmanas då av en livscoach att under ett helt år bara säga JA till allt, vilket får både anade och oanade konsekvenser.

Yes man har redan haft premiär i Sverige, så passa på att se den, det ska i alla fall jag göra.



Nästa filmer jag ser fram emot är ännu en i superhjältegenren. "Watchmen" är skapad av DC comics (skaparna av superman, batman mf.) och verkar ha likheter med x-men och de andra och kan därför uppfattas som aningen töntigt men jag tänker absolut se denna när den kommer den 13:e Mars till Sverige. Och apropå Sverige så har vår egen lilla Hollywoodstjärna Malin Åkerman en av huvudrollerna i filmen. Jag tänker inte gå in så nära på handlingen men jag kan avslöja att den utspelar sig i ett alternativt 1980-tal i America där maskerade superhjältar lever och frodas om man kan uttrycka sig så. Ja ni får se för er själva helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: ELLA!

ETERNAL SUNSHINE OF A SPOTLESS MIND ÄR DET BÄSTA CARREY GJORT! mycket bättre än all "ha sönder saker och bajsa hysteriskt-humor" han envisas hålla fast vid. Min teori är att hjärtat ligger i filmer som eternal sunshine men att plånboken horar för dum dummare grejen! ursäkta min arga ton, men jag har rätt.

2008-12-22 @ 23:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0